بازدید 27673
پانصد و نود و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

لحظه له شدن نیروهای روسیه توسط خودروی نظامی خودی+ فیلم/ حمله انتحاری شهپادهای ارتش اوکراین به ناوگان دریایی روسیه

پانصد و نود و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 24 October 2023

حمله انتحاری شهپادهای ارتش اوکراین به ناوگان دریایی روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و نود و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ماسک: بدون آتش‌بس در اوکراین، به سمت جنگ جهانی سوم می‌رویم
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۲۰:۳۸

مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و شبکه اجتماعی ایکس در یک سخنرانی خواستار آتش‌بس در جنگ اوکراین شده و درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

 «ایلان ماسک» مالک شرکت اسپس ایکس و مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) در یک سخنرانی خواستار آتش‌بس در جنگ اوکراین و از سرگیری روابط عادی آن با روسیه شد.

ماسک گفت، در غیر این صورت، جهان به سمت جنگ جهانی سوم پیش می‌رود.

او عقیده دارد که سیاست آمریکا، روسیه را مجبور می‌کند که با ایران و چین متحد شود.

ماسک همچنین گفت: «ما با اتخاذ تصمیمات نامعقول در حال خوابگردی به سمت جنگ جهانی سوم هستیم. اگر برخی پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامده است،‌ باید دید که آیا بقیه‌شان هم تحقق خواهد یافت یا نه.»

مقام روس: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در جنایات کی‌یف شریک هستند
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۲۰:۳۶

رئیس پارلمان کریمه در واکنش به گزارش اخیر یک روزنامه آمریکایی، با بیان اینکه سه کشور در دو حمله مرگبار به پل کریمه دست داشتند، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا در جنایات اوکراین شریک هستند.

ولادیمیر کنستانتینوف در گفت‌وگویی با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: حمله به پل [کریمه] با کمک هواپیماهای نظامی و پهپادهای شناسایی، عملیاتی کاملا طراحی و حساب شده است.

بر اساس این گزارش، شهپادهایی (شناورهای بی‌سرنشین) که کی‌یف در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) برای حمله به پل کریمه (پل متصل کننده سرزمین اصلی روسیه و کریمه) استفاده کرده است، توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سایر سرویس‌های اطلاعاتی غربی ساخته شده است.

رئیس پارلمان کریمه ادامه داد: همانند اولین حمله تروریستی، در این حمله دوم نیز سرویس امنیتی اوکراین (SBU) بدون [کمک] سازمان سیا (CIA) و سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶) نمی‌توانست این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه «سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا در جنایات کی‌یف شریک هستند»، گفت: آنها نمی‌توانند از مسئولیت فرار کنند. یک روز می‌گویند مخالف بمباران غزه هستند، روز دیگر بمباران‌ها «تصادفی» شروع می‌شود.

کنستانتینوف همچنین بررسی روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست را «اطلاعات نادرست» توصیف کرد و افزود که اوکراین از مدت‌ها قبل استقلال خود را از دست داده و به دستور مستقیم کشورهای غربی عمل می‌کند.

بر پایه این گزارش، پل کریمه از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه هدف حملات اوکراین قرار گرفته است. یک کامیون بمب گذاری شده در اکتبر (مهر/آبان) گذشته روی این پل منفجر شد و در پی آن راننده و چهار غیرنظامی کشته شدند و همچنین به پل آسیب وارد شد.

اوکراین در ابتدا هرگونه ارتباط با این بمب گذاری را رد اما مدتی بعد اذعان کرد که این حمله توسط سرویس امنیتی این کشور انجام شده است.

مجارستان: اتحادیه اروپا در خاک اوکراین مشارکت نظامی نکند
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۱۷:۴۴

مجارستان خاطرنشان کرد از ایده مشارکت اتحادیه اروپا در تولید تسلیحات و آموزش سربازان در اوکراین حمایت نمی‌کند چون این کار به معنی کشیده شدن کشورهای عضو این بلوک به عملیات‌های نظامی علیه روسیه است.

 وزیر امور خارجه مجارستان در کنفرانسی مطبوعاتی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای فشار وارد کردن به کشورش به بهانه «دلایل امنیتی» برای آنکه روند پیوستن اوکراین به اتحادیه را تسریع کند، محکوم کرد.

به نوشته پایگاه راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در سخنرانی بعد از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: «اتحادیه اروپا یک سازمان امنیتی نیست، یک نهاد مبتنی بر یکپارچگی سیاسی-اقتصادی است بنابراین برای ما کاملا غیرقابل قبول است که عضویت یک کشور در آینده در این نهاد را صرفا بنا به دلایل امنیتی توجیه کنیم.»

او بروکسل را متهم به تلاش برای جلو انداختن پیوستن اوکراین به این بلوک کرد.

سیارتو ادامه داد، پشتیبانی مالی از استقرار تاسیسات تولید سلاح و آموزش نظامی در اوکراین، اقدامی که کمیسیون اروپا با ارائه یک پیشنهاد 20 میلیارد یورویی برای تضمین‌های امنیتی در جریان نشست این کمیسیون انجام داد، «کاملا غیرقابل قبول» است. او به این مساله اشاره کرد که اوکراین همچنان منطقه جنگی فعال به شمار می‌رود و مستقر کردن تجهیزات اتحادیه اروپا در آنجا «باعث کشیده شدن فوری اتحادیه اروپا به جنگ خواهد شد.»

این طرح پیشنهادی علاوه بر آنکه خواستار سرمایه‌گذاری نظامی در اوکراین و وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شده، میزان پنج میلیارد یورو نیز برای تحویل تسلیحات جدید به کی‌یف برای هر سال مجموعا در یک دوره چهار ساله اختصاص داده است. وزیر امور خارجه مجارستان به این مساله اشاره کرد که این ارقام در غیاب یک جنگ مداوم معنی ندارند.

او از اینکه اتحادیه اروپا به «جنون جنگ» دچار شده اظهار تاسف کرده و گفت: «در این طرح پیشنهادی همه چیز درباره جنگ وجود دارد در حالی که متاسفانه هنوز در آن هیچ صحبتی درباره اینکه چطور صلح برقرار شود، نیست. به وضوح رویکرد اروپا و بروکسل نسبت به رخدادهای اوکراین این است که از جنگ حمایت کنند.»

به گفته وزیر امور خارجه مجارستان، برخی از همتایان او به خستگی مردم کشورهایشان از جنگ در اوکراین به ویژه با توجه به بروز درگیری‌های جدید در خاورمیانه اذعان کرده‌اند. او ادامه داد، این روند تنها به افزایش فوریت پایان دادن به جنگ در اوکراین انجامیده و هشدار داد که شرایط برای صلح در اوکراین با مرگ افراد بیشتری در میدان جنگ تنها بدتر خواهد شد.

این دیپلمات ارشد مجارستان مکررا اتحادیه اروپا را از ارتکاب «اشتباه جدی» حمایت مالی و تسلیحاتی از ارتش اوکراین و تخاصم با روسیه بر حذر داشته و هشدار داده است، ادامه دادن به ارسال تسلیحات برای اوکراین تنها باعث طولانی تر شدن جنگ و کشتار بیشتر می‌شود.

سیارتو ماه گذشته میلادی گفته بود، کشورش جلوی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را تا زمانی که به تبعیض‌هایش علیه اقلیت مجارهای ساکن غرب خاکش ادامه دهد، خواهد گرفت و به تصویب چند قانون مناقشه برانگیز از زمان کودتای رهبری شده توسط آمریکا در سال 2014 توسط کی‌یف با موضوع اجباری کردن استفاده از زبان اوکراینی اعتراض کرد.

دستور زلنسکی به ارتش اوکراین: هر روز ۵۰۰ متر پیشروی کنید!
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۱۷:۴۳

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ویدئو شبانه خود گفت: اوکراین هر روز به نتایجی نیاز دارد. ما باید در مقابل حملات روسیه مقاومت کنیم، اشغالگران را بکشیم و پیشروی داشته باشیم. ما باید هر روز دست کم یک کیلومتر، دست کم ۵۰۰ متر پیشروی کنیم. ما باید به سمت جلو حرکت کنیم تا مواضع اوکراین را بهبود ببخشیم و فشاری را علیه اشغالگران اعمال کنیم.

وی افزود: چنین پیشرفتی برای تقویت اوکراین و تشویق متحدان خارجی جهت ارائه کمک‌های نظامی نیاز است. هفته آینده فرصت‌های زیادی در انتظار اوکراین خواهد بود.

این اظهارات ولودیمیر زلنسکی درحالی مطرح شده که نیروهای روسیه در حال پیشروی در حوالی شهر «آودیوکا» در منطقه دونتسک و «کوپیانسک» در خارکف اوکراین هستند.

لحظه له شدن نیروهای روسیه توسط خودروی نظامی خودی+ فیلم
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۱۷:۴۱

خودروی BMP-2 روسی نیروهای خودی را له کرد که در فیلم زیر آن را مشاهده می کنید.

تعداد بازدید : 8305

حمله انتحاری شهپادهای ارتش اوکراین به ناوگان دریایی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز سه‌شنبه ناوگان «دریای سیاه» ارتش روسیه با سه قایق انتحاری بدون سرنشین (شهپاد) اوکراینی هدف قرار گرفت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که در کانال تلگرامی این وزارت‌خانه منتشر شده، آمده است که «در ۲۴ اکتبر تقریباً ساعت ۴:۰۰ (به وقت مسکو) در بخش شمالی دریای سیاه، تجهیزات نظارت فنی سه قایق بدون سرنشین متعلق به نیروی دریایی اوکراین را شناسایی کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه «منطقه ای که قایق‌های بدون سرنشین در آن شناسایی شدند، هدف بمباران تسلیحات (دستگاه‌های) ضد خرابکاری با استفاده از سیستم‌های موشکی و ضد بمب‌ها قرار گرفت.»

طرح کی‌یف برای خروج اجباری خانواده‌های دارای فرزند از  برخی مناطق خرسون 

ایرینا ورشوک، معاون نخست وزیر اوکراین شب گذشته تایید کرد که مقامات این کشور قصد دارند خانواده‌های دارای فرزند را به زور از مناطق مسکونی واقع در قلمرو تحت کنترل کی‌یف در منطقه خرسون خارج کنند.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: «امروز در جلسه ستاد هماهنگی تخلیه اجباری، تصمیم برای اعلام تخلیه اجباری حدود ۲۵۰ کودک به همراه سرپرستان خود به اتفاق آرا مورد حمایت قرار گرفت. این کار در هشت نقطه مسکونی در منطقه خرسون انجام خواهد شد.»

به گفته او، ابتدا افراد تخلیه شده به یک مرکز بشردوستانه فرستاده شده و بعداً از آنجا در منطقه ژتومیرسکی اوکراین اسکان داده خواهند شد. 

طبق اطلاعات اداره نظامی منطقه خرسون، تخلیه از مناطق مسکونی نزدیک به خط مقدم جبهه نبرد آغاز خواهد شد. ظاهراً این اقدام با ارتش اوکراین توافق شده است.

دو روز قبل مشخص شد که مقامات اوکراینی دو بیمارستان از سه بیمارستان تحت کنترل خود در منطقه خرسون را تعطیل کردند. گزارش شد که پرسنل آنها برای کار در کمیسیون پزشکی ارتش ثبت نام و برای خدمت اعزام شدند.

واکنش مسکو به گزارش رسانه‌ها درباره نقش سیا در آماده سازی حملات تروریستی در روسیه 

شب گذشته، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره مشارکت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در آماده سازی حملات تروریستی کی‌یف علیه روسیه، با هدف سلب مسئولیت از دولت واشنگتن است و در جریان انتخابات آتی در ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دیپلمات افزود: اولاً، این تمایل برای رهایی از قبول مسئولیت از طرف دولت آمریکا و حزب دموکرات است. ثانیاً، مسلماً این افشاگری بخشی از روند مبارزات انتخاباتی است که اکنون در ایالات متحده در حال افزایش است و از این قبیل موارد در صف بندی سیاسی داخلی آنها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حملات موشکی روسیه به اداره پست خارکیف اوکراین

حملات موشکی روسیه به یک مرکز پست در روستایی در منطقه خارکیف اوکراین، شش کشته و ۱۷ زخمی بر جای گذاشت.

اولگ سینیوبوف، فرماندار خارکیف اعلام کرد، افراد کشته شده در حملات موشکی روز شنبه روسیه، کارمندان اداره «نُوا پست» (پست جدید) در روستای کروتیچ خارکیف بودند.

روسیه طی دو هفته گذشته، خصوصا بعد از تشدید حملات اسرائیل به حماس و تمرکز جهانی بر بحران غزه، هدف قرار دادن غیرنظامیان اوکراینی را به شدت افزایش داده است.

سینیوبوف در ادامه گفته است، وضعیت جسمی هفت تن از زخمی‌ها وخیم است و پزشکان در تلاش برای نجات جان آن‌ها هستند.

حملات موشکی، توپخانه و هوایی روسیه برای اشغال شهر آودیئیفکا در ۱۵ کیلومتری دونتسک طی روز‌های گذشته شدت گرفته است.

هم اکنون تنها ۱۶۰۰ تن از جمعیت ۳۰ هزار نفری این شهر باقی مانده و طی دو هفته گذشته به شدت زیر حملات هوایی، موشکی و پهپادی روسیه بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۷
پوتنی ها همش میگن جوجه را اخر پاییز می شمرند. 600 روز گذشته و دو تا فصل پاییز رد شده ولی باز اخر پاییز سوم یا چهارم یا صدم می خوان جوجه ها را بشمرند! ولی نمیگین در اصل برای شماها اصلا مهم نیست که جوجه ها شمرده بشوند یا خیر. شماها جای امن در کرملین یا ولادی وستوک یا دوحا با .... هستید و همیشه تصمیم شما داهیانه و عالمانه و درست هست حتی اگر دهها هزار نفر از مردم و سربازان هم هلاک شوند باز هم خود را پیروز می دانیو. اگر پیروزی این هست که حمله کنی بعد صد ها هزار تلفات و زخمی و اواره بدی و اقتصاد و رفاه و اعتبار ملی و سرمایه ملتت را از بین ببری باز مدعی پیروزی شوی دیگر اصلا جوجه ها را همیشه شمرده شده حساب کنید و امار جوجه ها را مطابق میل مبارک از مراکز امارسازی خود استخراج و منتشر کنید و بگویید حماسه افریدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
برگ چنار
پوتین هم کسی هست مثل بایدن مثل جاستین جون شما مثل شی جینگ پی. برای کشور ما هیچ فرقی نمی کنه و هیچ اهیتی نداره که چه بلایی سر پوتین یا امثال او می یاد. برای ما مهمه که چه بلایی سر خود ما میاد
پس این قدر حرف مفت نزن. دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
اگر پوتین دستور حمله اتمی را صادر کند اوکراین پاییز سوم را نخواهد دید کانادایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
بله پوتین 6 استان مهم اوکراین رو به خاک روسیه اضافه نمود و روسیه در حال جنگ با کل ناتو هستش. از طرفی هم 28 میلیون اوکراینی آواره هم از کشورشان فرار کردند.

بزرگ ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین هم ویران و تخریب شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر گره شمالی
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
تمام این استانها که می گید پوتین گرفته زمان اوباما ضعیف و 2014 بود که اوباما از ترس پوتین هم اکراین را واگذار کرد و هم سوریه را. ولی در این حمله ویژه نظامی! پوتین حتی یک مرکز استان اکراین را نتوانست بگیرد. تنها خرسون مرکز استانی بود که در روزهای اول غافلگیری پوتین گرفت که تازه مردم خرسون اگثرا روس هستند ولی همان روسهای خرسون چنان دفاعی از شهر کردند که در نهایت پوتین کبیر کفش هایش را از گردن اویزان کرد و از رود دنیپرو و خرسون فرار کرد و از بس این پوتین قهرمان هست سد ناخودکا را مانند چنگیز مغول ویران کرد که این شکست را بهتر بتواند تحمل کند.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
برگ کپکی بایدنگی اینقدر به خودت فشار نیار بالاخره مثیبت هات تموم میشه
جالب نیست؟ این همه پوتین ظاهرا از غزه و فلسطین و... دفاع کرد ولی باز نتانیاهو و اسراییل نه تنها حاًر نیستند ذلنسکی را به اسراییل دعوت کنند بلکه کوچکترین انتقادی از پوتین و روسیه نمی کنند. خدایی پوتین جه رهبر ارکستری هست که در ارکستش هم نتانیاهو براش ساز میزنه هم کیم و اخیرا هم رجب و فلسطینی ها و داعشی ها و بعثی های صدامی و..... برخی دوستان میگن ما زیادی پوتین را بزرگ می کنیم. هم میگیم ضعیفه و هم میگیم تو همه چیز دحالت داره. ایا تا له حال گفتیم پوتین و روسیه در اقتصاد دنیا کاره ای هستند؟ حتی اندازه تایوان؟ تمام قدرت و هنر پوتین از نااگاهی طرفداران او هست و به حق پوتین در خراب کردن شانس های ملت روسیه و کره شمالی و کوبا و روسیه سفید و خاورمیانه و... استاد هست و مثل او در دنیا نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
مرگ بر آمریکای فاسد کافر جنایتکار با تمام نوچه هاش از جمله کُره جنوبی فکستنی و ژاپن ملعون و هند خرافی کثیف و فرانسه بی شرف
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
عزیز هیچ کس قد کمونیتسهای چین و مائو و استالین مرگ بر امریکا نگفتند و حتی در ویتنام و کره شمالی و... اجرا کردند. ولی انها کجا هستند؟ اگر با مرگ گفتن و شعار می شد به پیشرفت و قدرت رسید الان کاسترو و کیم باید دنیا را اداره می کردند. الان پوتین کاری کرده که تولید ثروت مردم روسیه در یکسال حتی از تایوان و کره جنوبی کمتر هست چه برسد ژاپن و المان که چند برابر کل اقتصاد روسیه تولید ثروت و تکنولوژی دارند. دنیا را به بها می دهند نه به شعار/
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
بایدنگی میبینم که دیگه کسی اینجا نمیاد خودت تنهایی واسه خودت بلغور میکنی
باریکللا پوتین- خوب سر دنیا رو تو غزه گرم کردی و هم افکارعمومی و هم مسیر اسلحه ها رو از اوکراین به اونور کشوندی. پس اونقدرهام که میگفتند خنگ واحمق نیستی
همیشه میگن سخن راست را از بچه بشو. حالا ما میگیم وضع واقعی پوتین و روسیه را از پیرزن فقیر دستفروش چینی در یکی از شهرهای مرزی فقیر و دور افتاده چین در منچوری در مرز روسیه بشنوید. خبرنگار از این پیر زن دستفروش چینی که قطعا براش سیاست و دعواهای سیاسی مهم نیست و فقط دخلش براش مهم هست پرسید وضع کارو بارت چه جور هست؟ خیلی ساده گفت که چند سال پیش خوب بود ولی حالا مشتریهای من که روسها بودند دیگد از روسیه کم میان چون فقیر و درگیر جنگ شدند! ببینید پوتینی ها چه سرنوشتی برای ملت روسیه و کره شمالی و کوبا و غزه و سوریه و لبنان و.... رقم زدند. حتط چینی ها که زمانی برای انها روسیه پیشرفته ترین و مرفه ترین کشور دنیا بود حالا میگن روسها فقیر هستند. اوف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
دیروز من رفتم پیش نوه این پیرزنه گفتش وضعیت بسیار خراب شده چون امریکایی اونقدر فقیر شدن که از من میان پول قرض میکنن برای ساخت بمب که بفرستن اوکراین
انگار وضع ارتش روسیه در برابر حملات اوکراین، داره از وضع نیروهای حماس در مقابل حملات اسراییل بدتر میشه !
تیتر الکی مشتری جمع کن نزنید دور از اخلاق رسانه هست. فیلم پخش نمیشه. له شدن روس ها توسط تانک خودی
اوکراین را نجات بدیم یا دوستان خاورمیانه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی